Missie voltooid

Lebe Group - missie

Hoe pakken we het aan? Een opdrachtgever, nieuw of bestaand, heeft je ingeschakeld vanwege je expertise. Dan ontstaat er een traject. Je gaat met elkaar om de tafel zitten en begint met het uitwisselen van informatie. Wat wil de opdrachtgever precies? Welke aspecten zijn er tijdens de uitvoering voor hem/haar cruciaal en waar ligt ruimte voor jouw inbreng? Vandaar ook: hoe pakken we het aan? Het draait om die ‘we’.

” SAMEN GA JE EEN CREATIEF PROCES IN. 

Samen ga je een creatief proces in. Natuurlijk, er zijn opdrachten die redelijk standaard zijn. Die volgens een bepaald stramien, bepaalde procedures verlopen. Maar daar hoef je meestal geen uitgebreide voorbereiding aan te koppelen. Je opdrachtgever weet dan precies wat hij (voor ‘hij’ kun je ook ‘zij’ lezen) wil hebben, jij hoe je tot het gevraagde product of de gevraagde dienst komt.in dit geval gaan we echter uit van maatwerk. Jouw klant wil iets dat hem of haar op het lijf geschreven is. Dat past bij het bedrijfsprofiel. Hij geeft je zo veel mogelijk informatie en dan is het aan jou om daar op een passende manier ‘chocola van te maken’.

” DAT BEN JE MISSCHIEN OOIT EEN KEER VERGETEN. 

Meestal is er sprake van een aantal stappen. Vast onderdeel vormt de offerte. Dat ben je misschien ooit een keer vergeten. Terwijl je opdrachtgever zich daar niet druk over maakte omdat hij van te voren een soort eigen berekening had gemaakt. Wie het wel eens heeft meegemaakt weet dat je daarna nooit meer vergeet een offerte te maken. Zelfs als er niet naar wordt gevraagd.

Hoe het verder verloopt is een beetje afhankelijk van het product of de dienst die je levert. Stel het gaat om een advies. Dan verdiep je je vervolgens in de materie. Bij een marketingadvies kijk je naar welke wegen je opdrachtgever al bewandelt of bewandeld heeft, en welke paden nog open liggen. Bij een organisatieadvies neem je onder meer het personeelsbestand onder de loep. Ben je verantwoordelijk voor het nieuwe interieur van het bedrijfspand van je opdrachtgever, dan ga je aan de slag met schetsen en stalen. Moet er een bedrijfsbrochure worden gemaakt, dan creëer je een eerste lay out, al dan niet met tekstvoorstellen. Gaat het om een bepaald product, dan is een ontwerp of prototype een volgende stap.Afhankelijk van het project zou er dan sprake kunnen zijn van een of enkele vervolgstappen, maar op een gegeven moment nader je de voltooiing van de opdracht.

” DAARMEE KAN HET VERHAAL AFGEROND ZIJN. 

Daarmee kan het verhaal afgerond zijn. Een interieur bijvoorbeeld vervang je niet dagelijks. Jij hebt je ding gedaan, als het goed is naar tevredenheid van de klant, en voorlopig scheiden jullie wegen. Het kan ook zijn dat je naar aanleiding van een goed uitgevoerde opdracht vaker wordt ingeschakeld. Als adviseur, als accountant, als conceptbedenker of als tekstschrijver. Maar of het nu om een op zichzelf staande opdracht gaat, om zo-nu-en-dan opdrachten of om een samenwerking voor de langere termijn, je gaat er vol overtuiging voor, steeds strevend naar een optimaal resultaat. En een tevreden opdrachtgever. Dat laatste is de essentie van het ondernemerschap.

Op zoek naar een nieuw pand?